JAARVERSLAG 2014 BLOKKER HOLDING
  NL | EN | FR

INTERTOYS

FORMULE
Intertoys is een eigentijdse speelgoedwinkel met een uitgebreid assortiment in het traditionele speelgoedsegment en een actueel aanbod multimedia-artikelen, gifts en bijoux. Intertoys is in 1976 opgericht en maakt sinds 1993 onderdeel uit van Blokker Holding. 

Intertoys heeft in 2014 opnieuw een positief resultaat behaald. De omzet is zelfs harder gegroeid dan de markt. Ook in België en Duitsland is het marktaandeel licht gegroeid. Een deel van het succes komt op het conto van de Loombandjes-rage, een fenomeen waarop Intertoys in een vroeg stadium heeft ingespeeld. Een andere succesfactor is de actieve sturing op een hoger rendement en beter assortiment. Omdat Intertoys goed heeft geanticipeerd op de gestegen verkoop van speelgoed en multimedia op internet is in het verslagjaar ook de online omzet fors gestegen.

DICHT BIJ DE KLANT MET EIGENTIJDSE FORMULES
Intertoys heeft zich in 2014 nadrukkelijk gericht op de klantrelatie in de winkels en bij alle andere ‘points of contact’. Zo biedt Intertoys sinds enkele jaren aan zowel de medewerkers van de eigen als van de franchisefilialen een interne klantvriendelijkheidstraining aan. De Intertoys-formule wordt constant aangepast aan de wensen van de klant. Zo is afgelopen jaar het concept ‘prijstopper’ geïntroduceerd: goede kwaliteit speelgoed voor een vaste lage prijs. 

Intertoys heeft in het verslagjaar voor het eerst zelf op ’s werelds grootste speelgoedbeurs in Neurenberg gestaan met een aanbod voor potentiële groothandelsklanten. Dat Intertoys de juiste weg heeft ingeslagen, is bevestigd door het winnen van twee belangrijke prijzen: Beste Speelgoed Webshop en de Beste winkel in muziek, films en games. 

EXCELLENTE OPERATIE MET OPEN EN BETROKKEN TEAMS
Intertoys heeft in 2014 hard gewerkt aan de invoering van een nieuw ERP/BI-systeem dat in juni 2015 wordt ingevoerd. Daarnaast zijn de Nederlandse en Duitse webshop begin 2015 overgegaan op een nieuw e-commerce platform en hebben ze een geheel nieuwe look en feel gekregen.

Kenmerkend voor de Intertoyscultuur is de sterke binding met de onderneming. Het verloop van mensen is hierdoor beperkt. Door de vorming van de nieuwe omnichannel-organisatie zijn de webshopmedewerkers eind 2014 verhuisd van het hoofdkantoor in Waddinxveen naar Nextail in Amsterdam. 

ACTIVITEITEN EN VOORUITZICHTEN 2015
Intertoys gaat een test doen met internetkiosken in de winkels. Het online assortiment wordt verder uitgebreid en de klantenservice voor de webshop wordt verbeterd. De webshop wordt gedurende het jaar steeds verder geoptimaliseerd. Ook in de winkels worden tests uitgevoerd om de formule eigentijds te laten blijven. Door een steeds betere integratie van fysieke winkel en webshop via de omnichannel-propositie versterkt Intertoys zijn positie als dé speelgoedautoriteit in Nederland.

 

 

Intertoys Den Haag.

De Intertoys megastore Den Haag is op 14 augustus 2014 geopend.