VERSNELDE TRANSFORMATIE MET NIEUWE STRATEGIE

De Transformatiestrategie 2017 is in juni 2014 geformuleerd. Deze strategie rust op vier pijlers: dicht bij de klant, eigentijdse formules, excellente operatie en open en betrokken teams. De strategie is erop gericht binnen drie jaar weer winstgevende groei te realiseren binnen de sectoren Huishoud, Speelgoed en Wonen en een prominente toekomstbestendige omnichannel-speler te zijn in de Benelux. In Duitsland is het onze ambitie om de winkel- en online activiteiten in Huishoud verder uit te breiden en in Frankrijk willen wij onze positie op de speelgoedmarkt versterken. De online omzet gaat een significant deel van onze totale omzet uitmaken. In 2017 streven wij er naar € 300 miljoen online omzet te realiseren.

Klanten willen zich 24/7 kunnen oriënteren en altijd en overal kunnen winkelen. Wij moeten met onze winkelformules naadloos aansluiten op de ‘customer journey’. Niet alleen op de winkelvloer, maar ook online. Wij onderzoeken diepgaand hoe klanten winkelen, wat zij willen en wat zij verwachten. Zo verhogen wij de klanttevredenheid en de aankoopbereidheid.

Door onze winkelformules continu te vernieuwen, blijven wij onze klant off- en online inspireren. Daarbij moeten wij onze formules ook duidelijk ten opzichte van elkaar positioneren. Onderscheidende en relevante winkelmerken zijn de kracht van Blokker Holding.

Blokker Holding werkt aan actuele en optimaal ingerichte bedrijfsprocessen. Zo kunnen we de kosten verder omlaag brengen en de opbrengsten van al onze activiteiten vergroten. Intensievere samenwerking tussen de verschillende werkmaatschappijen leidt tot meer synergie. Dit geldt voor e-commerce, logistiek, Supply Chain, Category Management en ICT. Informatie over onze bedrijfsprocessen is actueel. Zo kunnen we real time onze organisatie aansturen en zitten we korter op de bal.

Wij streven naar open en betrokken teams die er continu op gericht zijn onze klanten de beste service te bieden. Managers en medewerkers zijn ondernemend, vernieuwend en resultaatgericht. Door te investeren in goede beoordelingssystemen en ontwikkelingsmogelijkheden faciliteren wij onze medewerkers en werkmaatschappijen in hun ontwikkeling.