JAARVERSLAG 2014 BLOKKER HOLDING
  NL | EN | FR

Cook&Co

FORMULE
Cook&Co is de online kookwinkel met fysieke winkels in Nederland voor de hobbyhok, kookfanaat en levensgenieter die advies op maat en uitstekende service hoog in het vaandel heeft staan. Het assortiment van Cook&Co bestaat uit kwalitatief hoogstaande trendy kookartikelen zoals pannen, messen, elektrische kookapparaten, keukenhulpen en kookboeken. Ook biedt de kookwinkel een divers foodassortiment aan.

Cook&Co heeft in 2014 een online omzetgroei laten zien van bijna 25%. De fysieke winkels hebben net niet de omzet van 2013 geëvenaard. De winkelsluiting in Zoetermeer heeft de totale omzet negatief beïnvloed. 

DICHT BIJ DE KLANT MET EIGENTIJDSE FORMULES
De winkelformule heeft service hoog in het vaandel staan en doet er veel aan om die te behouden en verbeteren. Door de enorme groei van vooral de webshop krijgt Cook&Co een steeds beter beeld van de klant. Door online klanten om reviews te vragen, verbetert Cook&Co actief de dienstverlening. Diverse onderzoeken laten dan ook een hoge klanttevredenheid zien bij Cook&Co. 

BESTE WEBSHOP
Onderzoeksbureau Service Scout heeft in december 2014 de kwaliteit van diverse grote webshops onderzocht. Cook&Co is als beste webshop uit dit onafhankelijke onderzoek gekomen. In de drukste tijd van het jaar bewijst Cook&Co haar kwaliteit en leverbetrouwbaarheid. 

ONTWIKKELING TOT WEBSHOP MET WINKELS
De afgelopen jaren heeft deze kwaliteitswinkel zich ontwikkeld van fysieke retailer naar een webshop met winkels. Cook&Co heeft zijn merkvisie in 2014 verder aangescherpt en beter gecommuniceerd om zo de zichtbaarheid en bekendheid van het merk te vergroten. Er zijn vernieuwingen doorgevoerd in de communicatie, uitstraling en het assortiment. In het verslagjaar is voor Blokker en Cook&Co ook een exclusieve lijn kookartikelen geïntroduceerd onder de labels ‘24Kitchen’ en ‘Rudolph’s Bakery’.

OPEN EN BETROKKEN TEAMS
Onder alle medewerkers van Cook&Co is afgelopen jaar een Medewerkersbetrokkenheidsonderzoek gehouden. Uit dit onderzoek is relevante informatie gekomen die actief wordt opgepakt binnen de diverse afdelingen op het hoofdkantoor, het distributiecentrum en in de winkels. 

EXCELLENTE OPERATIE
De focus van Cook&Co ligt steeds meer op de online benadering van de markt met ondersteuning van fysieke winkels verspreid over Nederland. De resultaten van de winkels worden jaarlijks beoordeeld. Daarbij worden structureel verlieslatende winkels gesloten. Om de ambitie van Cook&Co verder in te vullen is het managementteam uitgebreid.

ACTIVITEITEN EN VOORUITZICHTEN 2015
Het online platform van de webshop is begin 2015 vervangen en aangesloten bij Nextail. Deze stap draagt bij aan een verdere professionalisering en ontwikkeling van de webshop. Cook&Co verwacht dat ook de fysieke winkels hiervan gaan profiteren.

EIGENTIJDSE FORMULE
Speerpunt voor 2015 is het vergroten van de naamsbekendheid. Daarvoor is begin 2015 een landelijke campagne gehouden. Het lopende jaar kent een bemoedigende start met een duidelijke omzetgroei in de fysieke winkels en een forse stijging van de online omzet. 

De belangrijkste activiteit voor de komende jaren is het ontwikkelen van een eigentijdse formule in lijn met de merkvisie van Cook&Co. Voor eind 2015 staat de opening van enkele pilotwinkels op het programma.

Afgelopen boekjaar is exclusief voor Blokker en Cook&Co een lijn kookartikelen geïntroduceerd onder de labels 24Kitchen en Rudolph’s Bakery.


Service staat bij Cook&Co hoog in het vaandel en wordt door de klant gewaardeerd en erkend.


Promotiematerialen Cook&Co.


Folder van Cook&Co met tv-kok Gordon Ramsay.