JAARVERSLAG 2014 BLOKKER HOLDING
  NL | EN | FR

INTERVIEW MET TEUN JASPERS

De ‘reis’ van een klant op een site moet zo vloeiend mogelijk verlopen

Teun Jaspers (31 jaar) werkte als Content Improvement Manager bij bol.com toen hij werd gevraagd voor Nextail. Lang hoefde hij er niet over na te denken. Sinds november is hij Manager Content & Publishing en geeft hij leiding aan drie teams met 16 enthousiaste medewerkers. Daarnaast fotografeert Teun - het liefst gewoon op straat - en reist hij zodra het even kan. Next stop: Azië samen met zijn vriendin.

START-UP ONDER DE VLEUGELS VAN EEN SOLIDE HOLDING
Teun: “Ik ben altijd geboeid geweest door content. Ik vind het heel interessant hoe je mensen kunt verleiden met tekst. Werken bij Nextail betekent dat ik kan samenwerken met de beste webspecialisten. Er zit hier veel kennis. Omdat Nextail een nieuw bedrijfsonderdeel is, krijg je echt dat start-up-gevoel. Uniek daarbij is wel dat we onder de vleugels van zo’n grote daadkrachtige holding zitten. Dat was voor mij zeker een reden om ‘ja’ te zeggen.”

GEBAANDE PADEN EN ROADMAPS
Het voordeel van het ‘from scratch’ starten met een nieuw bedrijfsonderdeel betekent dat er nog geen gebaande paden zijn. “Als je op deze manier start dan is er alleen maar iets te verbeteren; je boekt heel snel vooruitgang. Ik ben in mijn eerste weken begonnen met het uitbreiden van de teams, het in kaart brengen van de werkprocessen en ervoor zorgen dat alles gestroomlijnd loopt. Dat betekende: brainstormen, alle systemen leren kennen en keuzes maken. Daar is een contentplan uitgerold. Daarmee hebben we een roadmap voor 2015 gemaakt. We hebben alle websites gemigreerd naar het nieuw centrale platform en we kijken nu naar automatisering van de contentinvoer. De mankracht die je daarmee bespaart, kun je weer steken in het optimaliseren van de content.”

FULL FOCUS OP OMNICHANNEL
“Onze focus ligt nu op het coördineren van online strategieën, het uitbreiden van het online assortiment, het verrijken van de bestaande content en het continu blijven doorontwikkelen van onze websites.  We willen leren van onze klanten en verbeteren de sites continu naar aanleiding van de klantrespons. De ‘reis’ van een klant op een site moet zo vloeiend mogelijk verlopen. Als we ergens haperingen zien, kijken we wat er moet worden aangepast. Zo werken we aan een betere conversie. Er is natuurlijk veel meer dan web alleen. Denk aan de kiosken in de winkels bijvoorbeeld. We kunnen enorme stappen maken als we de on- en offline-beleving nog beter kunnen samenvoegen.”

TOEKOMST
In 2015 gaat Nextail daarom hard aan de slag om de webshops verder te verbeteren. “We nemen heel gestructureerd bepaalde productcategorieën onder de loep. Tuinmeubelen bijvoorbeeld: waar heeft de consument nú behoefte aan, welke informatie heeft hij nodig en is die informatie duidelijk, waar filtert hij op en is er behoefte aan filmpjes? En dan omnichannel: hoe mooi zou het zijn als je als consument op je telefoon ziet hoeveel artikelen er nog op voorraad zijn in het dichtstbijzijnde filiaal? Dat er dynamische prijskaartjes zijn met de actuele prijs? Of bij ieder product in de winkel klantenreviews? We kunnen in de toekomst nog op zoveel terreinen verbeteren. Het blijft een boeiende uitdaging.”